menusearch
asretafakor.ir

10 ادویه و گیاهان دارویی که از بدن شما مراقبت می کند

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ دوشنبه
(0)
(0)
10 ادویه و گیاهان دارویی که از بدن شما مراقبت می کند
10 ادویه و گیاهان دارویی که از بدن شما مراقبت می کند

1- سیر

سیر برای مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار خوب است. سیر می تواند فشار خون را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. سیر همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اعتقاد بر این است که به جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل کمک می کند. سیر را می توان برای پخت و پز یا به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کرد. سیر خرد شده و له شده بهترین فواید سلامتی را دارد.

 

2- رزماری

رایحه رزماری می تواند باعث بهبود حافظه، تمرکز، عملکرد و افزایش روحیه افراد شود. همچنین می تواند از پیری مغز جلوگیری کند.  برای به دست آوردن خواص مفید آن، از برگ ها می توان به عنوان یک چاشنی آشپزی استفاده کرد. رزماری همچنین می تواند به یک عطر و روغن تبدیل شود. آن ها می توانند روزانه استفاده شوند.

 

3- فلفل چیلی

ترکیباتی که فلفل های چیلی دارد یک اثر ضد پیری روی ما دارد. آن ها می توانند به عنوان داروی تسکین دهنده درد برای مشکلاتی مانند سوزش سر دل عمل کنند و اگر بخواهیم وزن خود را کاهش دهیم خوب است زیرا می توانند چربی سوزی را افزایش دهند. فلفل چیلی را می توان خرد یا له کرده و تقریباً به هر غذایی اضافه کرد. آن ها را می توان به صورت خام، کبابی و سرخ کرد. شما باید دانه ها را بردارید. همچنین لازم به ذکر است که فلفل چیلی ممکن است برای همه مناسب نباشد، همچنین نباید از آن ها به طور مرتب استفاده شود.

 

4- زنجبیل

زنجبیل هضم را بهبود، نفخ و التهاب را کاهش، درد را تسکین و می تواند سرماخوردگی را برطرف کند. زنجبیل بیماری صبحگاهی را تسکین داده و حالت تهوع را برطرف می کند.  زنجبیل را می توان داخل یک چای داغ یا سوپ اضافه کرد و روزانه میل کنید. زنجبیل تازه را می توان به بسیاری از چیزهای شیرین نیز اضافه کرد.

 

5- جعفری

جعفری برای کمک به درمان فشار خون بالا مناسب است. همچنین به لطف ویتامین K آن، جعفری با تقویت آن ها به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند.  جعفری خشک را می توان برای تقویت طعم سوپ ها، خورش ها و سس های گوجه فرنگی استفاده کرد. جعفری تازه را می توان به سس سالاد، ماریناد و غذاهای دریایی اضافه کرد.

 

6- نعناع

نعناع به تسکین سردرد و میگرن کمک می کند. بخار حاصل از چای نعناع نیز ممکن است در مشکلات تنفسی کمک کند، زیرا می تواند گرفتگی بینی را تسکین دهد. از برگ های نعناع خشک یا تازه  می توان در چای استفاده کرد و یا برای افزودن طعم به غذاها اضافه کرد. همچنین می تواند به عنوان روغن مورد استفاده قرار گیرد.

 

7- دارچین

دارچین می تواند به مبارزه با عفونت های بدن و ترمیم آسیب های بافتی کمک کند. همچنین ضد التهاب است و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. دارچین ممکن است به مبارزه با عفونت های باکتریایی نیز کمک کند و حتی شما را از سرطان محافظت می کند.  چوب آن را می توان به چای و قهوه اضافه کرد و پودر آن را می توان در دسر، جو دوسر، اسموتی و پنکیک قرار داد. روزانه قابل خوردن است.

 

8- بابونه

چای بابونه می تواند باعث شود خانم ها اضطراب کمتری داشته باشند. این چای همچنین قند خون را در بدن پایین آورده و به درمان دیابت کمک می کند.  به غیر از چای بابونه، این گیاه را می توان به جو دوسر یا غلات اضافه کرد. شکوفه ها و برگ های تازه بابونه نیز می توانند به سالادها اضافه شوند.

 

9- پیازچه

پیازچه حاوی کولین است که یک ماده مغذی است که به خواب کمک می کند. همچنین حاوی فولات است و در تولید سروتونین تداخل دارد، که می تواند به کاهش افسردگی و تقویت روحیه افراد کمک کند. پیازها را باید با یک چاقوی تیز خرد کرد تا به گیاه آسیب نرساند. از آن ها می توان در سالاد سبزیجات، تخم مرغ و پنیر به عنوان چاشنی سوپ ها یا سالادها استفاده کرد.

 

10- اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس می تواند به بهبود زخم ها و نیش حشرات کمک کند. اسطوخودوس به اضطراب، بی خوابی و افسردگی کمک می کند. روغن ساخته شده با این گیاه همچنین می تواند با عفونت های ضد قارچ مبارزه کند. اسطوخودوس بیشتر در روغن ها استفاده می شود و شما می توانید یک یا دو بار در روز از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین می توانید آن را با روغن نارگیل، روغن تامانو یا روغن نعناع مخلوط کنید.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر