menusearch
asretafakor.ir

دوازده

بازار بورس زعفران بازار بورس زعفران ایران به عنوان بزرگ‌ ترین تولید کننده زعفران در جهان در بازار جهانی زعفران شناخته شده است و بعد از ایران، اسپانیا در حال رقابت با ایران است و این در صورتی است که تنها علت آن بسته بندی ‌های بهتر کشور اسپانیا می‌‌باشد. برای کمک به رفع این مشکل، معاملات آتی زعفران در بورس ایران راه‌ اندازی شد. قراردادهای آتی زعفران برای اولین بار در خرداد سال ۹۷ در بورس کالای ایران راه‌ اندازی شد و هدف آن، ایجاد سامانه ‌ای برای پوشش ریسک تولید کنندگان ایرانی و شفافیت بیشتر در این بازار بود. چهارشنبه چهاردهم خرداد ۹۹ شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات 13 خرداد ماه با افزایش ۴۰ هزار و ۴۱۷ واحد رو به ‌رو شد. شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات 13 خرداد ماه با افزایش ۴۰ هزار و ۴۱۷ واحد رو به ‌رو شد. بورس اوراق بهادار تهران،‌ دوباره به روند رو به رشد و رونق برگشت و در پایان معاملات امروز شاخص کل با افزایش ۴۰ هزار و ۴۱۷ واحد به یک میلیون و ۲۸ هزار و ۵۳۷ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۹۰۸۰ واحد به رقم ۳۳۰ هزار و ۴۹۰ واحد رسید.
امروز معامله‌گران بورس حدود ۱۱ میلیارد سهام حق‌ تقدم و اوراق مالی در قالب ۱٫۳ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۹ هزار و ۹۰۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس در روز جاری را هم در نظر بگیریم که به بیش از ۹۱۷۱ میلیارد تومان رسید، امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بیش از ۱۹ هزار و ۷۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند که این رقم به عنوان نقدینگی مورد نیاز سرمایه در گردش و سرمایه برای اجرای طرح‌ های توسعه‌ ای در اختیار شرکت‌ های بورسی و فرابورسی قرار می‌‌گیرد.

به گفته کارشناسان، عمده دلیل جهش شاخص بورس تهران سرازیر شدن نقدینگی سرگردان جامعه به سمت بازار سرمایه و افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری و خرید سهام در بازار است که البته باید عمق و حجم بازار افزایش پیدا کند و شرکت ‌های بورسی نیز نسبت به انتشار اوراق و حق‌ تقدم برای اجرای طرح ‌های توسعه ‌ای از این فرصت استفاده کنند.
چهارشنبه چهاردهم خرداد ۹۹
گیاه جادویی ضد سرطان با نامی عجیب گیاه جادویی ضد سرطان با نامی عجیب به گزارش پایگاه خبری گیاهان دارویی عصر تفکر، گیاه تاک خدا معروف به لی گونگ تنگ در چین، گیاه چوبی است که در مناطق کوهستانی جنوب چین، کره، ژاپن و تایوان رشد می‌کند. این گیاه در طب سنتی چینی حدود 2000 سال پیش برای درمان تب، لرز، تورم، دمل بزرگ مورد استفاده قرار گرفت. سه شنبه سیزدهم خرداد ۹۹ ارزش معاملات بورس و فرابورس به ۶هزار میلیارد تومان رسید ارزش معاملات بورس و فرابورس به ۶هزار میلیارد تومان رسید نماگر بورس تا این لحظه رشد ۱۵ هزار و ۶۴ واحدی را پشت سر گذاشته و در کانال ۹۸۵ هزار و ۴۷۷ واحد قرار دارد.

سه شنبه سیزدهم خرداد ۹۹
سامانه جامع بازار گیاهان دارویی ایران راه‌ اندازی شد سامانه جامع بازار گیاهان دارویی ایران راه‌ اندازی شد مجری طرح گیاهان دارویی وزارت کشاورزی از راه‌ اندازی سامانه جامع بازار گیاهان دارویی ایران خبر داد.
سه شنبه سیزدهم خرداد ۹۹